Kaaimannen en grote spinnen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lotte Wolthers - WaarBenJij.nu Kaaimannen en grote spinnen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lotte Wolthers - WaarBenJij.nu

Kaaimannen en grote spinnen

Blijf op de hoogte en volg Lotte

24 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Het aftellen van de stagedagen is al een beetje begonnen. Nog maar twee weekjes stage!
Afgelopen weekend mochten we weer op trip, super gaaf. We zijn naar Bigi pan geweest.
Bigi pan: ‘Groot meer’
Het meer was maar liefst vier uur met de bus. We zijn ondertussen (gelukkig) heel vaak gestopt en een hebben een heleboel gezien. Zo zijn we langs Groningen gereden, Wageningen en Kalcutta. We zijn gestopt bij een toiletgebouw met een gigantische spin (Tarentulla).
Daarna gingen we met de boos. Athans, we dachten dat met ‘een boot’ gingen, waar we lekker konden zonnen... We gingen met vijf kleine, mini, wiebel bootjes. Met zijn allen op een klein bootje die we ook nog over een zware sleephelling moesten slepen! (in de regen..)
Eenmaal aangekomen bij het meer mochten we onze hangmatten ophangen in het huis (het huis stond op palen, midden in het meer). Daarna zijn we rond gaan varen opzoek naar een bigi kaaiman (uiteindelijk werd het een kleintje). Toch heel bijzonder! Zijn huid voelt gek..
We vaarden nog even verder door het donkere moeras. (beetje jammer dat het tussendoor regende en héél erg bewolkt was).
Gelukkig zou het de volgende dag mooi weer worden. De volgende ochtend gingen we vogels spotten. In het moeras waren heel veel mooie vogels. Jammer genoeg was er wel weer regen en veel bewolking..
Het modderbad was erg.. modderig en koud dus ik besloot veilig vanuit mijn bootje toe te kijken (leedvermaak ).
Al met al weer een heel avontuur. Nu nog even aftellen en stage is voorbij. Dan lekker drie weekjes vakantie en kan ik alweer terug. De tijd vliegt!

• 24 Maart 2014 - 08:20

Eline:

Hey lieve Lotte!

Hebben we nog niet geskyped.. snel maar doen dan!
    Dat gaat snel met stage, wel fijn of niet.. lekker 3 weken vakantie!
    Ik wil ook wel 3 weken vakanie nu, wordt helemaal gek van dat onderzoek haha!

Lekker blijven genieten van die uitstapjes, dan kom je de weken zo door! :)

Liefs Eilne xxx

• 29 Maart 2014 - 21:57

Erna:

Hallo Lotte,

Wat een avontuur!
    Dat met die spin....brrr.....liever niet;)
    Geniet maar lekker met veel teugjes..
    Zonnige groet voor iedereen,
    Erna
    (Dat je ook nog tijd vindt voor je schoolwerk > knap!

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname

Op reis naar Paramaribo!

Zaterdag ochtend vroeg opgestaan om weg te vliegen uit Nederland. Na een toch wel beetje verdrietig en zenuwachtig afscheid tien uur in het vliegtuig voordat ik in Suriname kon landen.
In het vliegtuig kregen we wel een heleboel drinken en lekkere kip met rijst. Drie uur na het ijsje waren we eindelijk geland.
Het was inmiddels 1.00 uur (NL tijd). Een taxichauffeur stond ons (al een paar uur) op te wachten. Hij dacht dat we een ander vliegtuig hadden..

Met zijn alle in een busje gepropt begonnen de eerste indrukken van Paramaribo.
Het was warm en de auto reed (links!) langs palmbomen, huisjes en villa's. Grote verschillen tussen arm en rijk en een hele andere infrastructuur.
Toen we in ons appartement aankwamen en onze 25 kilo zware koffers twee trappen op hadden getild konden we lekker gaan slapen. Wel wennen natuurlijk in 25 graden!

Vandaag zijn we een beetje op verkenning geweest. Chinese supermarktjes, straathonden, palmbomen, muggen en fluitende mannen zijn we al een heleboel tegen gekomen. Ook het zwembad achter ons appartement hebben we even uitgetest.
We gingen lekker uit eten, ik bestelde kip met rijst.. wat toch iets pittiger en uh anders.. uitviel dan ik in Nederland gewend ben :).

Ik hoop een hele gezellige, bruin wordende en mooie tijd tegemoet te gaan hier in Paramaribo :) Woensdag mogen Esther en ik in elk geval kennis gaan maken met onze stageschool, spannend!!