Dolfijnen avontuur - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lotte Wolthers - WaarBenJij.nu Dolfijnen avontuur - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lotte Wolthers - WaarBenJij.nu

Dolfijnen avontuur

Blijf op de hoogte en volg Lotte

15 Februari 2014 | Suriname, Paramaribo

Hoi hoi!

De afgelopen daagjes weer een heleboel beleefd. We zijn wezen winkelen, uit eten geweest, op dolfijnen tour en wezen stappen!

Eergisteren avond gingen we voor het eerste echte Surinaamse roti eten! Van tevoren hadden we al een leuke en lekker restaurant uitgezocht (tenminste, dat zei de eigenaresse van het appartement).
Het was nog best ver lopen, maar in de verte zagen we de lichtjes al. Toen we aankwamen bleek het (helaas..) een roti-to go/mac donoalds voor roti te zijn. Stonden we daar in onze avondjurkjes!

Gisteren avond hadden we meer succes. We gingen stappen in Havannah, een discotheek in Paramaribo. Eerst was het een beetje suf. Veel oude mannen waren aan het salsadansen en was er niet veel te beleven. Al snel kwamen er Surinaamse jongens met ons dansen en flirten..
Na een paar uurtjes werd het (gelukkig!) toch nog super leuk! De muziek was veranderd en de jongens lieten zien dat ze écht konden dansen (battle dansen.. alsof je in step up stond!). Terug konden we met de taxi chauffeur mee rijden, hij ging daar immers zelf ook uit :).

Vandaag zijn we op dolfijnen tour geweest met Etto, een gids. Het begon in een wiebelig bootje waar we met z'n achten in zijn gaan zitten. Het bootje kon erg snel over het water (waardoor we wel helemaal nat werden..). De dolfijnen lieten zich eerst niet zien. De gids was helemaal verbaasd, hij had nog nooit een dolfijnen trip gehad zonder dolfijnen.
In de boot kregen we allemaal drinken en hapjes (bananenchips!).
We gingen naar een strand (plaspauze) en daarna weer opzoek naar de dolfijnen. Tussendoor kwamen we nog een lepelaar en rode ibissen (oranje/rode vogels) tegen.
Uiteindelijk kwam dan toch het hoogtepunt van de trip, een grote groep dolfijnen! Ze zwommen om de boot en kwamen ver boven het water uit, erg indrukwekkend.
Na de dolfijnen zijn we nog naar een plantage geweest (het was al donker, dus heel veel konden we niet zien). Bij de plantage kregen we gebakken banaan en pindasaus (heel erg lekker!).
De terugweg was erg mooi (en koud en vol muggen). In het donker langs de palmbomen en racend over het water.
Aan het einde werden we opgehaald door de taxi :) (luxe leven).

Liefss Lotte

• 16 Februari 2014 - 19:20

Sarieke:

Oooh echt super gaaf dolfijnen te zien! En was de roti nou lekker? Grappig dat je naar een tent Havannah was met salsa dansen, die heb je in Den Haag ook :D Maar daar dansen ze vast niet zo goed...

Mooi voor elkaar trouwens ff de banden aanhalen met een taxichauffeur, altijd handig ;)

Alvast heel veel plezier/succes met je stage, ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen. Blijf je wel schrijven/foto's sturen?

Liefs,
    Sarieke

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname

Op reis naar Paramaribo!

Zaterdag ochtend vroeg opgestaan om weg te vliegen uit Nederland. Na een toch wel beetje verdrietig en zenuwachtig afscheid tien uur in het vliegtuig voordat ik in Suriname kon landen.
In het vliegtuig kregen we wel een heleboel drinken en lekkere kip met rijst. Drie uur na het ijsje waren we eindelijk geland.
Het was inmiddels 1.00 uur (NL tijd). Een taxichauffeur stond ons (al een paar uur) op te wachten. Hij dacht dat we een ander vliegtuig hadden..

Met zijn alle in een busje gepropt begonnen de eerste indrukken van Paramaribo.
Het was warm en de auto reed (links!) langs palmbomen, huisjes en villa's. Grote verschillen tussen arm en rijk en een hele andere infrastructuur.
Toen we in ons appartement aankwamen en onze 25 kilo zware koffers twee trappen op hadden getild konden we lekker gaan slapen. Wel wennen natuurlijk in 25 graden!

Vandaag zijn we een beetje op verkenning geweest. Chinese supermarktjes, straathonden, palmbomen, muggen en fluitende mannen zijn we al een heleboel tegen gekomen. Ook het zwembad achter ons appartement hebben we even uitgetest.
We gingen lekker uit eten, ik bestelde kip met rijst.. wat toch iets pittiger en uh anders.. uitviel dan ik in Nederland gewend ben :).

Ik hoop een hele gezellige, bruin wordende en mooie tijd tegemoet te gaan hier in Paramaribo :) Woensdag mogen Esther en ik in elk geval kennis gaan maken met onze stageschool, spannend!!