Strand - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lotte Wolthers - WaarBenJij.nu Strand - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lotte Wolthers - WaarBenJij.nu

Strand

Blijf op de hoogte en volg Lotte

27 Februari 2014 | Suriname, Paramaribo

De afgelopen dagen is het echte leven begonnen, stage. We hebben nu een stuk minder vrije tijd en zijn druk bezig te wennen aan de cultuurverschillen en de eerste lessen/dagen die we les mogen geven.
Gelukkig is er tussendoor nog veel vrije tijd om te shoppen en te stappen . Het afgelopen weekend zijn we dan ook meteen twee keer wezen stappen. Iets wat hier heel anders is dan in Nederland! Niet alleen omdat vrijwel iedere jongen je wel ziet zitten, ook omdat de mensen hier (een heel aantal dan) echt goed kunnen dansen. Veel jongens kunnen echt goed dansen.
Dinsdag hadden we een dagje vrij, onafhankelijkheids dag in Suriname. We hadden ons aangemeld voor een tour (met allemaal NL studenten) naar Overbridge (een bekend strand). We waren vroeg opgestaan, zodat we nog even konden kijken op het onafhankelijksplein naar de ‘feesten en marktjes’. Eenmaal aangekomen was er helemaal niets te doen. Behalve een man (die half levende vis stond te verkopen en het leuk vond ons deze uitgebreid te showen) vond was het behoorlijk uitgestorven.
Na een uurtje met z’n alle in de bus (drie bussen vol NL stagiaires) waren we aangekomen in Overbridge. Onderweg kwamen we langs hele mooie natuurgebieden, dus we hadden inmiddels hoge verwachtingen.
Het strand was heel erg mooi, palmboompjes, hangmatten en veel huisjes waar we zouden gaan barbequen. Alles leek perfect, behalve één klein detail: STORT REGEN.
Na een dagje op een strand in de regen te hebben doorgebracht gingen we weer terug naar het appartement. Gelukkig was het erg gezellig geweest en hebben we er toch nog een leuke dag van weten te maken .
Vandaag, morgen en vrijdag nog stage, daarna gelukkig weer een paar dagen weekend. Volgende week komt het hoogtepunt: De Jungle!!

Heel veel liefs
Lotte

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname

Op reis naar Paramaribo!

Zaterdag ochtend vroeg opgestaan om weg te vliegen uit Nederland. Na een toch wel beetje verdrietig en zenuwachtig afscheid tien uur in het vliegtuig voordat ik in Suriname kon landen.
In het vliegtuig kregen we wel een heleboel drinken en lekkere kip met rijst. Drie uur na het ijsje waren we eindelijk geland.
Het was inmiddels 1.00 uur (NL tijd). Een taxichauffeur stond ons (al een paar uur) op te wachten. Hij dacht dat we een ander vliegtuig hadden..

Met zijn alle in een busje gepropt begonnen de eerste indrukken van Paramaribo.
Het was warm en de auto reed (links!) langs palmbomen, huisjes en villa's. Grote verschillen tussen arm en rijk en een hele andere infrastructuur.
Toen we in ons appartement aankwamen en onze 25 kilo zware koffers twee trappen op hadden getild konden we lekker gaan slapen. Wel wennen natuurlijk in 25 graden!

Vandaag zijn we een beetje op verkenning geweest. Chinese supermarktjes, straathonden, palmbomen, muggen en fluitende mannen zijn we al een heleboel tegen gekomen. Ook het zwembad achter ons appartement hebben we even uitgetest.
We gingen lekker uit eten, ik bestelde kip met rijst.. wat toch iets pittiger en uh anders.. uitviel dan ik in Nederland gewend ben :).

Ik hoop een hele gezellige, bruin wordende en mooie tijd tegemoet te gaan hier in Paramaribo :) Woensdag mogen Esther en ik in elk geval kennis gaan maken met onze stageschool, spannend!!